ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

انواع ساختمان پیش ساخته:
* ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی
* ساختمان پیش ساخته LSF
* ساختمان پیش ساخته چوبی
* ساختمان پیش ساخته فلزی (ساختمان پیش ساخته کانکسی)
* ساختمان پیش ساخته بتنی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل جایگزین بسیار مناسب برای انواع مصالح سنتی اعم از آجر و سیمان می باشد

که می توان با خیال آسوده  ان را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد

از جمله سبک بودن ، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع،قیمت مناسب ،از لحاظ کاهش هزینه های ساخت و ساز مقرون به صرفه است واز همه مهم تر در مصرف انرژی تا حدود زیادی می توان صرفه جویی کرد.ساندویچ پانل سازه ای می باشد،که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده است .لایه های ساندویچ پانل هر کدام خاصیت فیزیکی ومیکانیکی دارند ومختص به مکانی با کاربرد خاص است .ولی در حالت کلی به دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش ساندویچ پانل در ساختمان پیش ساخته

امروزه ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی مورد استقبال بسیاری از معماران  قرار گرفته است.
که بارزترین مزیت ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی سبک بودن وزن آن می باشد .
جابه جایی سازه های سبک راحت تر میباشد و به افزایش سرعت ساخت،کاهش هزینه و مدت زمان ساخت کمک میکند.
استفاده از ساندویچ  پانل در ساختمان سازی، به دلیل بالا بودن عمر مفید این محصول ساختمانی ماندگار تحویل میدهد.عمر مفید ساندویچ پانل بالغ بر بالای پنجاه سال می باشد .

ساختار ساندویچ پانل ها به گونه ای است که در صورت خرابی و یا مشکلات دیگر بدون نیاز به تخریب و کنده کاری، میتوان تعویض انجام داد.واز آن می توان به ساختمان پیش ساخته با قابلیت دمونتاژ کردن یاد کرد.
همچنین استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی، ساختمان های ایمن در برابر  طوفان و سیل و سایر مخاطرات طبیعی ایجاد میکند.
که به همین علت میتوان با استفاده از این محصولات در مناطق و ارتفاعات مختلف ساخت و ساز انجام داد.
و همچنین خاصیت ضد زلزله بودن را هم دارند.و همچنین کند سوز بودن ساندویچ پانل یکی دیگر خصوصیات آن می باشد .

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

انواع ساختمان پیش ساخته

ساختمان پیش ساخته مسکونی

√ ساختمان پیش ساخته اداری

√ ساختمان پیش ساخته سرایداری

ساختمان پیش ساخته نمازخانه

√ ساختمان پیش ساخته خوابگاهی

√ ساختمان پیش ساخته فرهنگی

ساختمان پیش ساخته ویلایی

موارد کاربرد ساختمان پیش ساخته:

دفتر کار   کارگاه ها نماز خانه ها,سالن اجتماعات , مدارس  , اتاقک های نگهبانی, اتاق قدرت و موتور خانه ,  انبار  ,  نمایشگاه, کمپ های اضطراری,  زلزله و سیل, سرویس های بهداشتی , ساختمان های موقت,  آزمایشگاه

 اجرای ساندویچ پانل سقفی و دیواری |لیست قیمت ساختمان پیش ساخته مسکونی

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

در کل ویلای پیش ساخته بدین مفهوم است که متخصصین ذیربط بنا به درخواست کارفرما سازه‌هایی قابل حمل را طراحی می‌کنند، که با توجه به مصالحی که دارد، تا حدودی سبک هستند و به هر کجا که بخواهند می‌توانند انتقال دهند و از آن استفاده مطلوب نمایند. به جهت حمل آسان این سازه‌ها، افراد در بسیاری مکان ها بخصوص باغ شخصی خود به جای ساخت بنای آجری و سایر مصالح از این دست، مبادرت به نصب این نوع از خانه‌های مسکونی در ابعاد و اندازه های مختلف تحت عنوان ویلای پیش ساخته می‌کنند.

مهمترین نکته در ساخت ویلای پیش ساخته آن است که هر کس با هر بودجه‌ای که دارد می‌تواند برای مکان مورد نظر خود، به منظور راه اندازی این نوع از کانکس های پیش ساخته اقدام کند. در ابتدا شما طرح مورد نظر خود را به شرکت یا نهادی که قرار است این خانه ها را برای شما بسازند می‌دهید. یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته، ویلاهای دوبلکس است که این روزها طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب نموده است.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

خانه‌های پیش‌ساخته(به انگلیسی: Prefabricated home) ساختمان‌هایی هستند که قطعات آن‌ها در خارج از سایت ساخته می‌شوند (معمولاً در ابعاد استاندارد که به آسانی قابل نصب باشند) و در محل سایت نصب می‌گردند. بعضی از خانه‌های پیش‌ساخته جدید در طراحی خود از سبک‌های پست‌مدرنیسم و فیوچریسم الهام گرفته‌اند. همچنین اصطلاح خانه‌های پیش ساخته ممکن است مورد اشاره باشد به خانه‌های قابل حمل که بر روی چرخ قرار دارند. Modular homes قطعات ان در کارخانه ساخته می‌شود سپس به محل حمل و نصب می‌گردد. Manufactured homes سازه فلزی آن در کارخانه تولید و در محل نصب می‌گردد. Mobile homes بر روی چرخ ساخته می‌شود که به آسانی قابل حمل باشد.

خانه‌های پیش‌ساخته در اروپا، آمریکا و ایالات متحده در حال محبوب شدن هستند. چرا که در مقایسه با خانه‌های معمولی موجود در بازار به نسبت ارزانتراند. معماران مدرن در حال بکارگیری الگوهای پیش‌ساخته سازی به منظور تولید انبوه ساختمان های پیش‌ساخته هستند. از آنجا که در سبک معماری مدرن ساده‌سازی طرح‌ها مد نظر است (همراه با صرفه‌جویی) به همین خاطر در طراحی مسکن پیش‌ساخته سبک معماری مدرن بسیار کاربرد دارد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

خانه های پیش ساخته به دو دسته عمده قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم بندی می شوند لذا صرف پیش ساختگی دلیلی بر قابل حمل بودن آن نیست.

۱ – خانه های پیش ساخته قابل حمل: انواع کانکسها، کیوسکهای نگهبانی، توالتهای عومی قابل حمل و غیره در این دسته قرار میگیرند.

سازه این نوع خانه های پیش ساخته عمدتا تشکیل شده از یک فریم و شاسی فلزی که دیوارهایی از جنس ساندویچ پنل یا ورق و عایق و کف بر روی آن پیچ و با تعبیه قلاب هایی بر روی سقف قابلیت بارگیری و حمل آنها تامین می گردد.

۲- خانه های پیش ساخته ساندویچ پانلی غیر قابل حمل: انواع سازه های سبک اعم از ویلای پیش ساخته چوبی وود فریم و خانه های پیش ساخته ال اس اف و خانه های پیش ساخته چوبی الواری در این گروه قرار میگیرند.

این نوع سازه پیش ساخته نسبت به خانه پیش ساخته قابل حمل به مراتب از کیفیت بسیار بالا تری برخوردار می باشند.

مورد استفاده این سازه ها در ساخت خانه و ویلای پیش ساخته جهت استفاده بلند مدت و دائمی، احداث خانه های روستایی، شهرکهای ویلایی، ساختمانهای کوتاه مرتبه و ساخت ساختمانهای اداری در اماکن عمومی و غیره می باشد.

به لحاظ نوع استفاده از خانه پیش ساخته و ویلای پیش ساخته نسبت یه سازه های سنتی هیچ تفاوتی نیست و حتی در مواردی کفه ترازو به نفع خانه های پیش ساخته سنگین تر می باشد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

ویلای پیش ساخته
امروزه ویلا ها و شکل ظاهری آن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و دارای مدل های مختلف هستند. در این میان ویلای پیش ساخته نوعی ویلاست که به تازگی جای خود را در بازار ساخت و ساز ویلا پیدا کرده است. در این نوع ویلا اجزا و قطعات از پیش ساخته شده هستند و در محیط مورد نظر قطعات آن به همدیگر متصل می گردند. در زمان تولید برخی از مدل های ویلای پیش ساخته، قطعات و اجزای آن سر هم می شوند. مراحل ساخت تا نصب ویلاهای پیش ساخته  بسیار سریع  است. خانه پیش ساخته مثل مدل های متداول ویلاها دارای امکاناتی از قبیل آشپزخانه، بالکن، راه رو، حمام، سالن پذیرایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی پیش ساخته  و موارد دیگر می باشند. ویلا های پیش ساخته به دلیل سازه سبک و در عین حال مقاومشان در برابر رویداد های مثل سیل، زلزله و آتش سوزی مقاوم هستند. همچنین به طور معمول این ویلاها در برابر صدا، گرما و سرما عایق می باشند. به علاوه این ویلاها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر نور آفتاب، رطوبت و نم نیز مقاومت بالایی داشته باشند. این محصول دارای دو نوع ویلای ثابت و ویلا با قابلیت جا به جایی می باشد. اجزای ویلای پیش ساخته وزن چندانی ندارند و به همین دلیل جا به جا کردن آن ها راحت است و می توان این محصول را به مکان های صعب العبور (که انتقال مصالح و ساخت ویلاهای متداول غیر ممکن است)، انتقال داد. از این محصول می توان در اکثر شرایط آب و هوایی مرطوب و سرد استفاده کرد. همچنین می توان در هر محیط و مکانی این محصول را نصب کرده و مورد استفاده قرار داد. قیمت تمام شده ویلاهای پیش ساخته ساندویچ پانلی نصبت به سایر ویلاهایی که با متریال های مختلفی ساخته می شوند، بسیار کمتر می باشد. ویلاهای پیش ساخته دارای ظاهری زیبا و متنوع می باشند.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

گفته شده است که در ابتدا اولین خانه پیش ساخته چوبی بوده و به آن خانه قابل حمل گفته شده زیرا اولین خانه چوبی توسط مهاجران انگلیسی از انگلستان به استرالیا آورده شده. در سال‌های ۱۹۰۲ تا ۱۹۱۰ شرکت‌های متعددی در ایالات متحده آمریکا شروع به فروش قطعات ساختمان‌های پیش‌ساخته کردند زیرا قیمت خانه‌های پیش ساخته در مقایسه با خانه‌های معمولی به نیروی کار کمتری نیاز دارد که در نتیجه قیمت نهایی محصول برای عموم مردم به صرفه تر خواهد بود. جنگ جهانی پس از پایان جنگ دوم جهانی بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ در بریتانیا بیش از ۱۵۶۰۰۰ خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی  ساخته شد که به‌طور موقت جایگزین خانه‌های تخریب شده در طول جنگ شد. با وجود آنکه این خانه‌ها در ابتدای امر برای اسکان موقت در نظر گرفته شده بودند، اما بسیاری از ساکنان برای سال‌ها و حتی دهه‌ها سال پس از پایان جنگ در آن‌ها باقی‌ ماندند. هنوز هم در قرن ۲۱ تعدادی از این خانه‌ها پابرجاست. سپس در آلمان تا سال ۱۹۴۸ بیش از ۵۰۰۰ خانه پیش‌ساخته برای اعضای ارتش آمریکا ساخته شد. کارخانه های تولید کننده سیستم های پیش ساخته در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شدند. ساختمان پیش ساخته چیست؟ ساختمان پیش ساخته به بنایی اطلاق می گردد که مصالح آن در محیط اولیه (کارخانه) ساخته و آماده می شود و در محیط ثانویه (محل استقرار خانه) مونتاژ می گردد. ساختمان های پیش ساخته همانند ساختمان های بتن آرمه به پروانه ساخت نیاز دارند پس میبایست با مراجعه به شهرداری منطقه و یا اداره مسکن و شهرسازی مجوز جهت اجرای پروژه دریافت نمایید. خانه پیش ساخته متشکل از مصالح پیش ساخته است که پس از آماده شدن این ساختمان میبایست روی سطح بتن ترازی که از هرطرف دیوار خارجی ۳۰ سانتیمتر بزرگتر است و ارتفاعی معادل ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر دارد مستقر گردد. در این نوع ساختمان ها به فونداسیون های عظیم همانند ساختمان های بتن آرمه نیازی نیست. کانکس زیرمجموعه ای بسیار رایج از ساختمان های پیش ساخته است که نقشی پررنگ در اسکان شهری ایفا می کند و برای حمل و نقل اتاقک پیش ساخته از جمله کانکس ها از کامیون، تریلی، کشتی، قطار و یا هواپیماهای باربری استفاده میگردد.

  • ZAHRA DEHGHAN