ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

انواع ساختمان پیش ساخته:
* ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی
* ساختمان پیش ساخته LSF
* ساختمان پیش ساخته چوبی
* ساختمان پیش ساخته فلزی (ساختمان پیش ساخته کانکسی)
* ساختمان پیش ساخته بتنی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پنل ها که از سه ماده پر کننده پلی استایرن، پلی اورتان و پشم سنگ که در در میان دو ورق گالوانیزه قرار دارند تولید شده است عایقی قوی در برابر گرما، آب و صدا بوده و مانع افزایش حجم رطوبت می شوند. ساندویچ پنل با ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر حریق و عایق صدا بودن، قابل اعتمادترین عایق می باشد. کمپ های کارگاهی پیش ساخته، دفاتر کار پیش ساخته ، خوابگاه پیش ساخته ، غذاخوری، سرویس بهداشتی پیش ساخته ، دوش و سایر اقامتگاه های موقتی که امکان جداشدن و برپایی در مکان های دیگر را دارند از ورق های فلزی رنگی بدون نیاز به رنگ شدن ساخته شده اند و ساختمان هایی با قیمت مناسب و کاربردی می باشند.

شرکت بزرگمهر با داشتن سابقه طولانی بیش از 10سال در عرصه تولید سازه های ساندویچ پانل، توانایی بالای تولید و برپایی سریع این نوع از ساختمان پیش ساخته پانلی با کیفیت مرغوب را داشته و آماده خدمت رسانی در اقسا نقاط ایران می باشد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

نکاتی درباره ساختمان های پیش ساخته : اگرچه در یادداشت های متعددی که تاکنون  خدمت شما عرضه شده است سعی بر معرفی و رسیدگی به همه زوایا و خفایای سازه های پیش ساخته بوده است ، اما گاهی پوشش دادن اقیانوسی از اطلاعات کم ، به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به شرح و بسط اطلاعاتی تخصصی و پر عمق دارد ، به همین دلیل بر آن شدیم تا در مقاله پیش روی به بررسی برخی از ویژگی های ساختمان های پیش ساخته که پیش از این به آن ها پرداخته نشده یا زیر آوار اطلاعاتی دیگر مدفون شده اند بپردازیم :

    چه نکاتی درباره ساختمان پیش ساخته پیش از خرید حائز اهمیتند ؟

متأسفانه در لحظه خرید بسیاری از کالا ها و بهره گیری از خدمات مختلف در کشورمان عاملی وجود دارد که اجازه نمی دهد از روی ظاهر یا طرز برخورد عرضه کننده آن به ماهیت محصول پی ببریم . دفتری بسیار مجلل ، وبسایتی بسیار حرفه ای و امروزی ، ظاهری آراسته و حتی سخنان دلنشین از جمله عواملی محیطی هستند که در هنگام عقد یک قرارداد یا خرید کالا بسیار به مذاق ما خوش آمده و تحت تاثیر آن قرار می گیریم . به عنوان مثال چنانچه فروشنده یک دست کت و شلوار برخورد بسیار گرم و دوستانه ای با ما داشته باشد ، مجذوب آن شده و این کار را از وی می خریم ، غافل از اینکه ممکن است همه ظواهر ساختگی باشد ، این محصول به کیفیتی که بدان اشاره شده است نباشد ، ارزش واقعی اثر حتی نصف مبلغ پرداختی ما هم نباشد و در نهایت بسیاری از ویژگی هایی که برای ما برشمرده شد در این کالا وجود نداشته باشد . در نتیجه اینکه پیشنهاد می شود برای ساخت یک ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی ، به اعتبار و آوازه یک مجموعه دقت کنید ، البته اعتبار و آوازه ای که از زبان مشتریان سابق آنان بیرون می آید . در نتیجه می توان گفت قابل اعتماد بودن پیمانکار ، وجود کادری دانا و مجرب ، وجود خدمات پس از فروش واقعی و نه تنها تا زمان دریافت کامل پول ، وجود دفتری با عمر استقرار بالا ، وجود قراردادی صریح و بی پیچش و سایر اقدامات مشتری مدارانه آنان از جمله نکاتیست که باید به آن ها توجه شود .

    قیمت ساختمان پیش ساخته چقدر است ؟

پرس و جوی قیمت این ابنیه در نکاتی درباره ساختمان های پیش ساخته همانند این است که بپرسیم «تلوزیون چند است !» یا «هزینه سفر چقدر می شود؟» . بی تردید ده ها عامل در پاسخ سوالات فوق دخیل هستند ، لذا برای برآورد قیمت پیش ساخته نیز باید عوامل متعددی را از نظر بگذرانیم . ویژگی های ساختاری فولاد ، کیفیت و ضخامت مصالح گوناگون ، کیفیت پنل های سقفی و عایق های بکار رفته در سراسر خانه ، کیفیت پنجره های بکار رفته در ساختار این سازه و قیمت کفپوش ها ، محصولات برودتی و حرارتی ، شیرآلات و سایر سخت افزارهایی که بنا باشد پیمانکار تهیه نماید از جمله عوامل موثر در قیمت نهایی هستند .

    قابلیت جابجایی در این ابنیه به چه معناست ؟

خانه های پیش ساخته اگر در نوع کانکسی یا تریلری که پشت تراک نصب شده و چرخدار هستند نباشند ، یعنی روی بستری بتنی آرام گرفته اند . می دانیم که بیشتر اتصالات در خانه های پیش ساخته از نوع پیچ و مهره ای می باشد و پیچ مهره هم اگر قرار نبود که باز شود جای خود را به جوش های صنعتی می داد . پس در مجموع باید گفت که ساختار این ابنیه قابل باز شدن می باشد ، اما طبیعیست که بخشی از این محصول که به کمک سیمان یا دیگر مصالح به بستر زیرین یا کناری خود چسبیده اند ، به عنوان تلفات و خسارات مالی از بین خواهند رفت . ناگفته نماند که این میزان تک رقمی بوده و بخش قابل توجهی از سازه را معدوم نمی کند .

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

به طور خلاصه، ساخت و ساز پیش ساخته به یک دسته گسترده از فرآیندهای ساخت و ساز اشاره دارد که در آن برخی عناصر ساختمان در خارج از محل اصلی قرار گیری ساختمان ساخته می‌شوند و بعد از اتمام، برای نصب به محل اصلی انتقال داده می‌شوند. در این روش تلاش می‌شود تا به میزان قابل توجهی راندمان کار بالا برود و در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

برای ساخت ساختمان‌های پیش ساخته تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که اغلب این روش و تکنیک‌ها از زیر شاخه‌های ساخت و ساز پیش ساخته محسوب می‌شوند. دو زیر شاخه رایج ساخت و ساز پیش ساخته، پانل سازی و روش ماژولار است.

پانل سازی یک روش ساخت و سازی است که در آن اجزای سازه‌ای ساختمان مثل دیوارها، سقف‌ها و سیستم کف، در خارج از سایت و داخل کارخانه ساخته شده و سپس به سایت تحویل داده می‌شوند تا در ساختمان نصب شوند. ساختمان‌هایی که به روش پانلیزه ساخته می‌شوند، نیاز به کار زیادی در سایت اصلی دارند. زیرا بسیاری از زیر ساخت‌ها مثل وسایل لوله کشی، زیر ساخت‌های برقی و ... از پیش (در کارخانه) نصب نمی‌شوند و باید در سایت نصب شوند. این تکنیک برای ساختمان‌هایی که فضای باز گسترده و سقف بلند دارند توصیه می‌شود.

روش ماژولار هم یک روش ساخت و سازی پیش ساخته ساندویچ پانلی است اما بر خلاف پانل سازی، تمام زیر ساخت‌های ساختمان مثل لوله کشی یا زیر ساخت‌های برقی در کارخانه نصب می‌شوند. ساختمان‌های ماژولار ساختمان‌های پیش ساخته بسیار کامل و متنوعی هستند و برای مقاصد مختلفی نیز می‌توانند بکار بروند. به عنوان مثال این روش ساخت و سازی می‌تواند برای ساخت هتل‌ها، آپارتمان‌ها، خانه‌های دانشجویی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

  • ZAHRA DEHGHAN