ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

انواع ساختمان پیش ساخته:
* ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی
* ساختمان پیش ساخته LSF
* ساختمان پیش ساخته چوبی
* ساختمان پیش ساخته فلزی (ساختمان پیش ساخته کانکسی)
* ساختمان پیش ساخته بتنی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عایق بودن ساندویچ پانل ها:

یکی از موارد دیگری که در مورد ساندویچ پانل ها می‌توان بررسی نمود خاصیت عایق پذیری و قابلیت اشتعال آنها می‌باشد. اینکه ساندویچ پانل ها به طور صد در صد نسوز باشند و در برابر شعله های آتش از مقاومت کامل برخوردار باشند امکان پذیر نیست حتی ساندویچ پانل های نسوز که شعله های آتش را به قسمت های دیگر سازه منتشر نمی‌کنند اگر در معرض آتش سوزی سنگین قرار بگیرند گازهای سمی از خود منتشر میکنند و به طور جدی آسیب می‌بینند.

اما با وجود معایبی که ذکر شد هنوز نسبت به مصالح سنتی برتریت دارند و جایگزین مناسبی برای آنها به شمار می‌روند.

عمر مفید پانل ها بسته به عوامل مختلفی نظیر موادی در آنها استفاده می‌شود و یا مراقبت از آنها میشود متفاوت می‌باشد

امروزه ساختمان های پیش ساخته مدرن با استفاده از سانویچ پانل ساخته می شوند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است خانه های پیش ساخته مزیت هایی فراوانی نسبت به ساخت خانه به سبک سنتی دارد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

خانه های پیش ساخته در مقایسه با خانه های معمولی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر هستند و به هزینه پایین تری برای ساخت نیاز دارند. در دنیای مدرن امروز طراحان و معماران طرح ها و الگوهای پیش ساخته سازی مختلفی را ارائه می دهند که هر کدام در سبک خود بی نظیر و کاربردی می باشند. در دنیای مدرن تاکید بر صرفه جویی مصالح و بهینه سازی فضا است از این رو سبک معماری مدرن سبکی پرطرفدار برای ساخت این خانه هاست. خانه پیش ساخته با یکسری مصالح خاص ساخته می شود و نمی توان مصالحی که در اجرای یک ساختمان معمولی استفاده می شود را برای آن به کار برد. اصولاً مصالح و متریال های سبک وزن و مقاوم بدین منظور انتخاب می شوند تا به راحتی بتوان قطعات پیش ساخته را به محل مورد نظر منتقل کرد. اجزای خانه پیش ساخته به دلیل وزن سبک حمل و نقل آسانی داشته و به راحتی و به سرعت مونتاژ می شوند. یک خانه پیش ساخته عمر بالایی دارد و می توان سال ها در آن زندگی کرد. این خانه ها اغلب در پانل های سقفی و دیواری و یا کف خود خود مجهز به عایق صوتی، حرارتی، رطوبتی و برودتی هستند، از این رو می توانند در برابر عوامل مختلف آب و هوایی سالم و پا برجا باقی بمانند.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

روش ساخت ویلای پیش ساخته

روش ساخت ویلاهای پیش ساخته متفاوت است. برای مثال یک نوع ویلا پیش ساخته وجود دارد که برای ساخت آن از ساندویچ پانل آماده، استفاده می‌ شود. هم چنین، در آن ها از عایق پلی اورتان نیز استفاده می‌شود تا عایق انرژی باشند. به همین دلیل گفته می‌شود این گونه ویلاها که از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند،  برای مناطقی که آب و هوای سرد دارند، مناسب ترند. نوع دیگری از ویلاهای پیش ساخته وجود دارد که برای ساخت آن از پروفیل‌های آهنی و البته ورق‌های گالوانیزه استفاده می کنند. به این نوع ویلاها خانه های مدولار می گویند. میان ستون‌های اسکلتی این نوع ویلاها از عایق پلی استایرن و عایق فوم استفاده می‌گردد تا خروج انرژی به حداقل برسد. برای ویلاهای نوع اول، یعنی ویلاهایی که در آن‌ها از ساندویچ پانل استفاده می‌شود، جهت زیباسازی از دیوارپوش‌های مختلف و برای ویلاهای نوع دوم از دیوارپوش‌های PVC استفاده می‌گردد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

◊ ۴۰% انرژی کشور در ساختمان های سنتی هدر می رود.

◊ ۷۹% انرژی ورودی به ساختمان های سنتی هدر می رود.

◊ هدر روی انرژی در ساختمانهای ایران ۵ برابر اروپا است.

◊ در سال ۱۳۸۷ به مقدار ۱۴۰ میلیارد متر مکعب گاز در کشور مصرف شده است که ۵۶ میلیارد متر مکعب آن مربوط به بخش ساختمان بوده است که این رقم خود از کل مصرف کشور های اتحادیه اروپا بیشتر بوده است.

◊ تولید آجر سنتی در ایران سالانه حدود ۲ میلیارد لیتر نفت کوره مصرف دارد.

◊ انرژی لازم برای تولید آجرهای سنتی دو برابر فرآورده های نوین است.

◊ میزان صرفه جویی ناشی از اصلاح الگوهای مصرف در زمینه صنعت ساختمان سالانه رقمی بیش از ۷ میلیارد دلار(۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) برآورد می گردد.

ساختمان پیش ساخته واندیشه ساخت اجزای ساختمانی و خانه‌های پیش‌ساخته در آغاز قرن ۱۸ میلادی در اروپا بوجود آمد ولی تا پیش از قرن نوزدهم میلادی نتوانست واقعیت پیدا کند. پس‌ از رکود ده ساله جنگ‌ جهانی‌ دوم دوران شکوفایی صنعتی کشورهای اروپایی و امریکای شمالی آغاز گردید. انگیزه سرعت بخشیدن به ساخت و ساز و روی آوردن به اجزای ساختمان پیش ساخته و خانه‌های پیش‌ساخته از نیاز به مسکن سریع سرچشمه گرفت.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

ساختمان های مدیریتی و دفاتر کار پیش ساخته مدولار در رده ساختمان های دارای طول عمر بالا قرار میگیرند. نظر بر تولید و برپایی سریع، قیمت ساختمان پیش ساخته اداری بسیار مناسب می باشد. علاوه بر طراحی کلاسیک، طراحی های زیبای دیگری برای این ساختمان های مدولار در نظر گرفته شده که با دقت بالایی در تمامی آنها در کنار کاربردی بودن مکان ها به راحت بودن آنها نیز توجه شده است.

در میان تولیدات ما ساختمان های اداری، شعبه های فروش پیش ساخته ، ساختمان های دولتی و شهرداری پیش ساخته ، دفاتر مدیریتی ساندویچ پنلی ، نمایندگی ها و تعداد زیاد دیگری مدل ساختمان پیش ساخته  وجود دارد.

  • ZAHRA DEHGHAN