ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

ساختمان پیش ساخته

شرکت بزرگمهر در طراحی ، ساخت و اجرای ساختمان های اسکلت بتن و اسکلت آهن و همچنین انواع ساختمان پیش ساخته از قبیل ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی، ساختمان پیش ساخته LSF، ساختمان پیش ساخته کانکسی و ساختمان پیش ساخته بتنی همیشه پیشرو بوده است

انواع ساختمان پیش ساخته:
* ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی
* ساختمان پیش ساخته LSF
* ساختمان پیش ساخته چوبی
* ساختمان پیش ساخته فلزی (ساختمان پیش ساخته کانکسی)
* ساختمان پیش ساخته بتنی

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان به استفاده از سازه ها و مصالح پیش ساخته تمایل پیدا کرده اند.

ساندویچ پانل یکی از مصالح نوین و پیش ساخته است که دربین سازندگان و مهندسان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

این سازه های نوین به طور کلی کامپوزیتی از سه لایه اصلی هستند و با توجه به کاربرد در انواع مختلف تولید می شوند.


ساختار ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها عموما از دو لایه ورق بیرونی از جنس فلز الومینیوم، الوزینک( فلز آلومینیوم با پوشش روی)، گالوانیزه(فلز آهن با پوشش روی) و یک لایه میانی  به عنوان عایق تشکیل می شوند.

لایه عایق از جنس فوم پلی استرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه است و فوم پلی یورتان با دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مکعب بدلیل قبلیت ویژه عایق بودن پرکاربردترین  نوع آن ها است.

و اما کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان پیش ساخته :

تنوع تکنولوژی‌های ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگی‌ها و قاعدتاً محدودیت‌های خاص خود را دارند. در تکنولوژی سازه‌های پیش ساخته سبک، اتصالات به صورت یکپارچه است و اتصالات به صورت جوش نقطه‌ای است.

همچنین، در سازه‌های پیش ساخته سبک به جای اینکه ابتدا قطعات سنگین بتن در کارخانه ساخته شده و بعد به هم متصل شوند، ابتدا سازه به صورت شبکه‌های میلگردی که بین آنها (بین دو شبکه میلگرد) یک لایه فوم پلی استایرن قرار می‌گیرد، ساخته می‌شود و پانل‌های سبک در محل احداث ساختمان به فنداسیون جوش داده می‌شود. این روش باعث یکپارچگی در اتصالات شده، استحکام و پایداری ساختمان سازهای پیش ساخته را در مقابل نیروهای دینامیکی حاصل از زلزله یا طوفان افزایش می‌دهد.

ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون قابلیت نصب سریع، بسته بندی و ارسال به محل و … کاربردهای گوناگون و موارد مصرف زیادی در صنعت، تجارت و موارد شهری و … دارند.

البته این امر مستلزم سال‌ها تجربه مدیران این صنعت است. از این روی، برخی از مهندسان دلسوز کشور از پس چنین دشواری‌ها برآمدند و از پای ننشستند و به بنیان گذاری«فرم فضا» دست یازدیدند تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف سازد.

  • ۹۹/۰۱/۳۰
  • ZAHRA DEHGHAN

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی